کارلوس سانتانا روی صحنه از هوش رفت!/علت گرمازدگی شدید و بیآبی بدن
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۴۰۶۸
به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، کارلوس سانتانا، نوازنده باسابقه گیتاریست سه شنبه شب در حین کنسرت در سالن موسیقی پاین ناب در کلارکستون، میشیگان روی صحنه بیهوش شد، اما به سرعت مورد مداوا قرار گرفت و در حالی که او را از صحنه خارج میکردند، برای طرفداران دست تکان داد.
بر اساس بیانیه نماینده وی، سانتانا در اثر گرمازدگی و کم آبی تحت هشیاری خود را ازدست داد و برای مراقبتهای پزشکی به بخش اورژانس بیمارستان مک لارن کلارکستون منتقل شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر برنامه سانتانا، مایکل وریونیس، اواخر روز سهشنبه بیانیهای صادر کرد و گفت که این نوازنده حالش خوب است، اگرچه کنسرت برنامهریزی شده برای فردا [۶ جولای] در پاویلیون در دریاچه ستاره در بورگتستاون، به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.
منابع میگویند که سانتانا حدود ۲۰ دقیقه از برنامهاش نگذشته بود که در ابتدای آهنگ «شادی»(Jo) به یکباره بر زمین افتاد و بیهوش شد. طبق توییتی از روپ راج از دیترویت، پرسنل پزشکی روی صحنه هجوم آوردند و در ابتدا از جمعیت خواسته شد که به دلیل یک مشکل «پزشکی جدی» برای او دعا کنند. با این حال، ظاهراً وضعیت نوازنده اندکی بعد بهبود یافت، و هنگامی که او را از صحنه بیرون میبردند، برای طرفداران دست تکان داد.
دسامبر گذشته، سانتانا، که این ماه ۷۵ ساله میشود، تحت درمان قرار گرفت که مدیر برنامه او آن را یک عمل قلبی «برنامهریزی نشده» توصیف کرد که باعث به تعویق افتادن کنسرتش در آن ماه در لاس وگاس شد.
سانتانا علاوه بر تور کنسرتهایش، همچنین در حال ساخت موسیقی فیلمی به کارگردانی «رودی والدز» است. این فیلم به تهیهکنندگی «سونی موزیک اینترتینمنت» ساخته میشود.
کارلوس آگوستو آلوس سانتانا (به اسپانیایی: Carlos Santana) (زاده ۲۰ ژوئیه ۱۹۴۷) نوازندهٔ گیتار و گیتار الکتریک مکزیکی است که در طی بیش از سه دهه فعالیت در عرصهٔ موسیقی جوایز معتبر زیادی به دست آورده است.
کارلوس نیز نوازندگی ویولن را از پدر آموخت. کارلوس در ۸ سالگی تحت تأثیر تران هنرمندان بلو از قبیل بی.بی. کینگ، جان لی هوکر و تی-بون واکر که از رادیو آمریکا پخش میشد، به گیتار روی آورد.
به عنوان عضوی از تالار مشاهیر راک اند رول، آهنگهای سانتانا تابحال بیش از ۹۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش داشته است و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در کنسرتهای او شرکت کردهاند. او همچنین برندهٔ ۱۰ جایزهٔ گرمی شده است.
مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در ردهبندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، سانتانا را در رتبه پانزدهم قرار داد.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: کارلوس میشیگان هوش گرمازدگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی